Jak digitalizace zlepšuje lidem život

Pokrok, růst, zlepšení, grgaf, počítač,
Zlepšení a růst. Foto zdroj: Pexels

Digitalizace umožňuje pomoci velkému množství lidí najednou. K čemu jsou dobré digitální produkty, procesy a marketing. Princip fungování internetových gigantů typu Google, Amazon a Facebook a jak ho lze uplatnit i v malém podnikání.

Digitalizace a přechod do digitálního světa (psal jsem zde) přináší nezměrné množství možností jak pracovat rychleji, snadněji či lépe a efektivněji. Je to celý komplex nástrojů, které nám lidem mohou usnadnit život.

Od digitálních produktů, přes online vzdělávání, online prodejní procesy, online marketing, platby a digitální distribuční kanály pro doručení produktů. Je mnoho věcí, které lze nyní přenést na síť do online světa, digitalizovat a realizovat tak skutečné činnosti v digitálním světě.

Pomoc neomezenému množství lidí

Představte si, že můžete pomoci prakticky neomezenému množství lidí najednou. Co k tomu potřebujete? Dobrý nápad, digitální produkt, digitální proces, kterým produkt dostanete k zákazníkovi a digitální marketing, který zajistí, že se o Vašem projektu dozví dostatečné množství lidí.

Je to stejný princip, na kterém vybudovaly své podnikání internetoví giganti typu Google, Amazon, Facebook či Netflix. Staví na digitálních produktech, které na denní bázi pomáhají ulehčovat nebo zlepšovat život velkému množství lidí naráz. Pomáhají přitom vyřešit drobné problémy velkému množství lidí a čím více lidem najednou dokážete pomoci, tím lépe pro všechny zúčastněné.

Není nutné služby těchto firem představovat, naprostá většina z nás je zná a používá. Důležité je, že podobný princip lze uplatnit i v malém podnikání. Na internetu se dnes pohybujeme prakticky všichni a trávíme tam nezanedbatelnou část našeho životního času. A kde je čas, tam je potenciál a prostor uplatnit své schopnosti a pomoci i dalším lidem posunout se dál.

Pojďme se na jednotlivé body podívat blíže.


Dobrý nápad

Dobrý nápad je základem každého úspěchu. Sám o sobě, bez pořádné realizace a dalších podpůrných kroků však není nic víc než myšlenka. A dobrou myšlenku je potřeba realizovat neboli zhmotnit, aby mohla mít pozitivní vliv na další lidi.

Bylo by škoda nechávat si dobré nápady bez realizace pouze pro sebe. Proto jsem se rozhodl mimo jiné na tomto blogu s Vámi sdílet celý proces tvorby digitálního produktu, digitálního prodejního kanálu i digitálního marketingu, což jsou nedílné součásti finální realizace nápadu a jeho přivedení k životu.

Digitální produkty

Digitální produkt je v podstatě výrobek nebo služba nehmotného charakteru, který lze množit, aniž by ho ubývalo. Čím více uživatelů ho použije, tím lépe. Digitální produkt umožňuje rychlé sdílení s prakticky neomezeným množstvím lidí bez výrazných dodatečných nákladů.

Typově se může jednat například o informace, audiovizuální dílo či software. Inspiraci o mém digitálním produktu z oblasti vzdělávání a sdílení informací o Svatojakubské cestě do Santiaga de Compostela, který pomáhá zájemcům se lépe připravit na svou Životní pouť si můžete přečíst více (zde).

Produktem však v tomto pojetí může být i služba nebo vzdělávání, při kterém Vy pomůžete klientům, aby se sami mohli lépe soustředit na naplňování svého poslání a potřeb svých zákazníků ve svém oboru.

Digitální proces

Digitální proces je soubor elektronických a online cest a nástrojů umožňujících dopravit produkt k lidem a zájemcům. Digitální procesy umožňují také zjednodušit výměnu a přenos informací, dat, knowhow, hotových produktů či jejich částí. Může pomoci usnadnit práci s hmotnými produkty či službami či zjednodušovat organizaci práce, což v konečném důsledku šetří čas a peníze.

V návaznosti na výše zmíněný digitální produkt se může jednat o online distribuční cestu například typu e-shop (psal jsem zde) nebo určitý digitální prodejní kanál. Takový proces umožňuje ve velmi krátké době dopravit produkt k zájemci, aby mu byl co nejdříve kuprospěchu.


Digitální marketing

Digitální marketing je soubor nástrojů pro informování veřejnosti o Vaší činnosti (čtěte více zde). Ačkoli staré zlaté pravidlo říká, že „dobrý produkt se prodává sám“, tak ve skutečnosti už dávno víme, že potenciální zákazníky je potřeba vhodně informovat, aby se v záplavě informací a vzruchů vůbec vyznali (o komplikacích se záplavou informací psal jsem zde).

Skvělý produkt je stále základem, přesto se o něm musí zákazníci dozvědět a digitální marketing či jinak online marketing je vhodným nástrojem pro takové informování. Umožňuje totiž dopravit informaci k širokému spektru nebo naopak velmi cílenému souboru zájemců ve velmi krátké době.

Digitální zlepšení

Součástí všech výše zmíněných (nejen) digitálních fází je také neustálý proces zlepšení a zlepšování. Digitalizace v tomto ohledu umožňuje dosáhnout množství celkových i dílčích zlepšení, které mohou celé procesy i jejich dílčí části usnadnit, zjednodušit, zrychlit nebo ušetřit lidem čas.

Zaměřením na zlepšování, nasazování a využívání digitálních produktů, procesů, marketingu či dalších elektronických postupů při digitalizaci podnikání lze také ušetřit nemalé množství času a v konečném důsledku i peněz.

Digitalizace v malém podnikáním

Není přitom nutné se hned snažit nahradit Google. I drobné kroky a zlepšení mohou pomoci firmám a podnikatelům se lépe soustředit na svou hlavní činnost. Stačí vyřešit nějaký problém, který podnikatelé ve Vašem okolí neustále řeší a přesto by se rádi zaměřovali na své hlavní podnikání.

Je dobré se přitom zaměřit na postupy jak svou činností ušetřit dalším lidem čas. Vyřešit problém a vyřešit ho co největšímu počtu lidí najednou je cesta k dobrému výsledku.


Příklad na deset let digitalizace

V oblasti digitalizace se pohybuji již bezmála deset let. Příkladem budiž má první aktivita v digitálním oboru, kterou je již deset let digitalizace nákupních procesů v oblasti firemního nákupu elektřiny a zemního plynu ve společnosti Synpact s. r. o. (čtěte více zde).

Pomáhám přitom firmám a podnikatelům odebírat elektřinu a zemní plyn za výrazně výhodnějších podmínek. Tato činnost šetří zákazníkům a čas i nezanedbatelné peníze. Digitální nástroj elektronických aukcí je přitom hlavně nástrojem, který mi usnadňuje a urychluje práci s výběrem a tříděním informací.

Tip: Případní zájemci o více informací v této oblasti nechť se na mě obrátí přímo (zde).

Tato činnost mi umožnila naučit se mnohé o vlastním podnikání a procestovat svět, jelikož podnikat digitálně se dá odkudkoli na světě.

Nová doba, nové postupy

V návaznosti na předchozí zkušenosti tak nyní nastal čas své digitální podnikání posunout, rozšířit a doplnit o další digitální služby v oblasti digitálních produktů, procesů a marketingu.

Na služby, kterými se zabývám nejen v rámci tohoto blogu se můžete podívat v záložce služby (více zde). Dejte mi vědět o svém digitálním záměru či projektu a společně přijdeme na způsob, čím mohu usnadnit život, uvolnit ruce či ušetřit čas digitalizací právě Vám a Vašemu projektu (více zde).

V tuto chvíli se dále můžete podívat na Videobesedu o pouti do Santiaga de Compostela (zde) a nadále se můžete těšit na další zajímavá témata. Rozhodně se proto zapiště k odběru novinek do formuláře níže, aby Vám nic neuniklo nebo podpořte provoz tohoto blogu příspěvkem (více zde).

Přihlásit k odběru novinek: